POZÝVAM ŤA NA INTERAKTÍVNY ZÁŽITKOVÝ

VÍKENDOVÝ SEMINÁR

ZDRAVIE a BYLINKY

10.-12.7.2020

Máme voľných ešte 0 miest

#ZDRAVIE NEbojujte s ňou!

Jar sa blíži!

Dni sa predlžujú a my do nich vstupujeme s dávkou energie.

Alebo bez nej?

Prvotné nadšenie so stúpajúcej teploty už po pár dňoch vystrieda bolesť hlavy, únava a ne sústredenie v práci. Po zime s minimom slnka môže jeho náhly dostatok vyvolávať veľkú únavu.

Tá prichádza vo chvíli, keď v našom vnútri prebieha boj. Zložte svoje zbrane a s jarnou únavou nebojujte!

Namiesto toho ju príjmite”,

opisuje význam jarnej únavy pre organizmus Miriam Štolfová.

Príčinou vyčerpania môže byť aj to, že sa snažíme za krátky čas zmeniť príliš veľa.

Na začiatku roka si zvyčajne naložíme viac predsavzatí, ako treba, a snažíme sa ich všetky dodržiavať. Prvé týždne s nadšením, ďalšie so zaťatými zubami.

Už do februára vstupujeme s energetickým dlhom a nervami v háji, o marci ani nehovorím,” konštatuje.

3 sestry

Zabúdame, že hlava, srdce a telo sú ako spojené nádoby. Ak sa niektorá dostane do nerovnováhy, hneď si to všimneme, pretože sa to prejaví aj na ostatných dvoch.

Ak nedoprajeme nášmu telu dostatok spánku a oddychu, sme mrzutí a vypne nám to mozog. Ak sme smutní a apatickí, nechce sa nám ani len pohnúť rukou a premýšľanie doslova bolí,”

opisuje Štolfová vzájomnú prepojenosť nášho organizmu.

Hlava, srdce a telo sú ako 3 sestry, ktoré sa potrebujú a pomáhajú si.

No ťahajú sa aj navzájom dole, ak je jedna z nich v nepohode. Preto by sme mali každý deň myslieť na všetky 3 a dopriať im to, čo potrebujú.

Jedine tak budeme plní energie a ťažké situácie pre nás nebudú až také náročné”, dopĺňa.

Dobite baterky

Na zmeny, ktoré s jarou prichádzajú, sa môžeme pripraviť. Syndróm jarnej únavy súvisí s našim biorytmom a vnútorným nastavením.

Naše biologické rytmy sa s príchodom jari roztočia na plné obrátky. Niekedy to telu trvá dlhšie, kým sa na ne úplne naladí

Jarná únava je dôsledkom nerešpektovania cyklov. V zime treba čo najviac odpočívať.

Ak sme to podcenili, nové sily musíme niekde dočerpať”, radi motivátorka.

Niečo ubrať

Pridajte spánok, prechádzku, najmä čerstvý vzduch.

Uberte z prijímania cukrov, kávy, čokolády a iných povzbudzovačov.

Ak bez nich dlho nevydržíte, nahraďte ich napríklad zeleným čajom, či sušeným ovocím”, vymenúva Štolfová.

“Ja som vyradila aj tradičný chlieb, namiesto toho si pripravujem domáce ľanové sušienky. Ak mám chuť na niečo sladké, urobím si ich s kúskami sušeného ovocia”, dopĺňa.

Nájdete si čas len a len pre seba, vypnite mobil, počítač a všetko, čo by vás mohlo vyrušovať.

Partnerovi a deťom povedzte, aby vás aspoň pol hodiny nevyrušovali. Práca takisto počká, ale vaše telo nie.

Jar privítajte tým, že si doprajete denne o hodinku viac spánku.

Ak je to len trochu možné, spite pri otvorenom okne. Doprajete tak každej bunke v tele potrebný kyslík. Hovorí Miriam Štolfová o tom, čo jej neraz pomohlo dostať sa z choroby.

Nezabúdajte ani na dostatočný pitný režim.

Pite veľa pramenitej vody a bylinkových čajov. Ak pridáte zelenú zeleninu, váš jarný detox bude ešte účinnejší a vy spokojnejší.

Zelené smothie

Dodá vám vitamíny, minerály a veľa energie tak potrebnej  tomto období.

V mixéri zmiešajte jedno jablko, banán, lístky špenátu a bylinky, ktoré nájdete v záhrade.

Tie objavíte aj v zime, ak nie je súvislá vrstva snehu. Prvá žihľava, púpava, skorocel, hviezdica prostredná (česky ptačinec žabinec) sú cenným zdrojom čerstvých vitamínov.

Recept na ľanové sušienky hľadajte na iZdravie.sk, alebo tu>>>

S láskou

Miriam

Článok je uverejnený v časopise Zdravie – marec 2020. Autorka textu je Anna Balášková.

Novú e-kniha 11 trikov pre ideálne telo (ktoré mi fungujú pri chudnutí a udržaní línie) nájdeš tu >>>>>

Miriam Štolfová
Autorka a "riaditeľka" Školy hrou pre dospelákov. Blogerka, youtuberka, lektorka osobného rozvoja.

Učí ľudí veci, ktoré sa v škole NEnaučili a sú potrebné k šťastnému životu v láske, mieri a hojnosti. Viac o Miriam tu: miriamstolfova.sk.

Ako si na tom s intuíciou?

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů