fbpx

Prežitkový Workshop

Nov v strelcovi

Poď sa spolu so mnou naladiť na aktuálny rytmus Luny.

Naživo v piatok 29.11. o 19 hod. Záznam ti zostane navždy.

Čas ako nedostatková komodita

Ako často máte pociť, že vôbec nemáte čas? Že nestíhate?

Tak schválne … Koľkokrát za týždeň sa stretnete s tvrdením: „Nemám čas.“?

V dnešnej dobe, keď odovzdanie správy niekomu inému, kedy premiestnenie z bodu A do bodu B a kedy zistenie akejkoľvek  informácie nám zaberie historicky najkratšiu dobu je celkom čudné, že túto frázu používame pomerne často.

Čas ako komodita

Na začiatok definícia … Komodita = Obchodovaný tovar bez rozdielu v kvalite (napr. Meď, ropa, káva, …). Práve čas sa mi javí ako najrýdzejší príklad naplnenia definície slova komodita.

Ropa, meď aj káva sa v skutočnosti môžu čiastočne kvalitou líšiť, avšak čas nie.

Či už je človek mladý alebo starý, bohatý alebo chudobný, štíhly alebo pribratý, … .čas je tým jediným, čím disponuje každý v rovnakej miere.

Dokonca aj pred 100 alebo 300 rokmi mal každý človek rovnako veľa času ako dnes. Rovnakých 24 hodín, 1 440 minút alebo ak chcete 86 400 sekúnd denne.

To, čo sa teda mení v závislosti od bohatstva, doby, postave a ďalších parametroch nie je množstvo času, ktorým disponujeme, ale spôsob jeho využitia.

Obchodovanie s časom

Život je obchod. Nie inak je tomu s časom.

Príklad č.1:

Prečo ľudia študujú na vysokej škole? Za svoju časovú investíciu v čase troch až piatich rokov očakávajú lepšiu štartovaciu pozíciu pre získanie pracovného miesta.

Teda obchod – mením svoj čas za teoretickú budúcu možnosť získania lepšie platenej práce. Navyše investícia do vzdelania je tou najmenej rizikovú.

Kopať kanály možno aj s vysokoškolským titulom, avšak aplikovať právo v pozícii obhajcu bez titulu nie.

Príklad č.2:

Ak niekedy v budúcnosti budete ohovárať toho „zhýčkaného“ suseda za to, že si vozí košele do čistiarne a kolesá na aute si necháva prezuť v servise, skúste sa zamyslieť.

Je to je naozaj rozmaznanosť alebo skôr chytrosť, kedy človek ovláda jednoduchú matematiku.

Ak je človek schopný vyvíjaním svojej hlavnej činnosti, svojho povolania zarobiť napr. 15€ za hodinu a proces „obnovy“ (pranie, sušenie, žehlenie, ..) košieľ by pre neho znamenalo investíciu troch hodín, čo zodpovedá strate 45€, je pre neho samozrejme výhodné zaplatiť 8€ za čistiareň.

Toto je typický príklad ergonómie času, tj. Robím to, v čom som najlepší s tou najväčšou efektivitou a ostatné činnosti prenechávam tým, ktorí sú v nich najlepší popr. lepší ako ja a dokážu túto činnosť vykonávať efektívnejšie.

Výmenou za platbu ich služieb získavam svoj čas pre investovanie inam.

Život je otázkou priorít

Keď teda nabudúce budete počuť, že niekto nemá čas, skúste sa trochu zamyslieť.

Situácia, keď človek nemá čas nie je možná. Existuje teda len situácia, kedy je čas investovaný inam.

Takže ak vám nabudúce niekto povie, že v piatok nemá čas, aby s vami išiel do kina, znamená to, že svoj čas chce venovať niečomu inému.

Avšak je pravdou, že odpoveď: „Veľmi rád by som šiel, ale nemám čas“ pôsobí oveľa prívetivejšie než „Nepôjdem, pretože svoj čas chcem využiť inak ako s tebou v kine.“ – avšak iba pre tých, ktorí nečítali tento článok.

Mať, či NEmať čas je otázkou hodnôt a priorít, ktoré vyznávame.

Využívajme svoj čas tak, aby to pre nás malo zmysel a robilo nám to radosť. Dobre?

S láskou

Miriam

(Spracované poďla moje-pravdy.cz)

V škole hrou pre dospelákov sa naučíte veci, ktoré vás v škole NEnaučili a potrebujete ich pre šťastný život. Celý rok 2024 ideme v školičke tému hojnosť  a prosperita.

Aby ste aj vy žili v takej hojnosti všetkého druhu, akú si len viete predstaviť.  Do Školy hojnosti tadiaľto

Čo o nej hovoria tí, čo už vyskúšali jej účinky?

Samé príjemnosti ?

“Ďakujem Ti veľmi pekne za vedenie, za to ako mi s citom pomáhaš odhaľovať, čo potrebujem poliečiť v sebe. Už som bola na tejto ceste, takto s vedením mi to ide ľahšie. Sama som sa strácala a veľakrát som nevedela spracovať to ťažké, čo som nachádzala a vzdala som to, v obave, že ma to bude príliš bolieť a nezvládnem to.”

Janka V.

Miriam Štolfová
Motivátorka, lektorka, autorka Školy hrou pre dospelákov.

Učí dospelákov veci, ktoré nás v škole NEnaučili a sú potrebné k šťastnému životu v láske, radosti a hojnosti. Viac na miriamstolfova.sk.

Komentáre