fbpx

#BABSKÉ RADY Ako na zlý spánok

Ležíte v posteli a spánok nie a nie prísť. Poznáte to?

Myšlienky nás občas vedia držať hore dlho do noci a potom bývame ráno unavení. Alebo aj ak zaspíme, tak a počas noci budíme nespočetne veľa ráz, alebo máme pocit, ako by sme vlastne ani nespali.

Niekedy je veru ťažké vypnúť hlavu. Najmä keď máme vo svojom živote veľa stresu alebo máme mnoho povinností a úloh, ktoré potrebujeme postíhať. Preto mrknite na pár tipov, ktoré vám pomôžu na zlý spánok.

Pohár teplého mlieka

Na dobrý spánok je tiež dobré asi hodinu pred plánovaným odchodom do postele vypiť pohár teplého mlieka s medom, alebo čaj z medovky.

Správny vankúš, stravovacie návyky a prívod čerstvého vzduchu

Dôležitý je aj dobrý vankúš. Pomáha vankúš plnený špaldovými plevami.  Je antialergický a odvádza z tela prebytočné teplo.

Posledné jedlo máme jesť tri hodiny pred spánkom, aby žalúdok nebol zaťažený.

Teplota miestnosti na spanie by mala byť 16-18 stupňov Celzia, aby sa nám dobre dýchalo. Ak máme pocit chladu, nasadíme si teplé ponožky.

Prikryjeme sa radšej dvoma perinami, ale miestnosť udržiavame chladnú. Ideálny je prívod čerstvého vzduchu – otvorené okno. Aj v zime, aspoň na škáročku.

Muškátový oriešok

Muškátový oriešok je výborným prírodným liekom na nespavosť a spánkovú depriváciu. Je totiž bohatým zdrojom myristicínu, organickej látky utlmujúcej vyplavovanie enzýmov, ktoré spôsobujú stres.

No a keďže stres je jedným z primárnych faktoroch vedúcich k nespavosti, to robí z muškátového orieška výborný prostriedok, ktorý vám zabezpečí pokojnejšiu noc.

Odporúčam:

  • Rozmiešať 1/4 (štvrtinu) čajovej lyžičky muškátového orieška v prášku v 2 dcl pohári vody.
  • Túto zmes je potrebné vypiť 1 hodinu pred spaním.

Hoci existujú aj názory, že veľké množstvo muškátového oriešku môže viesť k halucináciám a psychickým problémom, na takéto tvrdenia neexistujú žiadne relevantné vedecké dôkazy.

Ak sa toho aj napriek tomu obávate, konzumujte ho s mierou.

A na záver čerešnička – môj najobľúbenejší spôsob (lebo vždy zaberie a do pár minút zaspím ako bábätko.)

Obklad na žalúdok

Dajte si studený (ľadový) mokrý obklad na žalúdok a navrch suchý obklad. Žalúdok je veľmi citlivý na chlad. Organizmus reaguje tak, že na to miesto ženie krv, aby sa prehrialo a tým sa odkrví mozog. 

Nastane útlm a človek zaspí ako drevo (ak neleží na patogénnej zóne). Výborné je to hlavne pre ľudí prepracovaných a duševne pracujúcich.

Mnohokrát odskúšané – funguje.

Ja dokonca niekedy použijem len studené ruky, vychladený vankúš alebo studený termofór. Položím na brucho, zhlboka dýcham…a úplne cítim, ako sa mozog odkrvuje a sťahuje sa do brucha…ako krv migruje telom. Chvíľu to pozorujem aaaaa…chrrrr 🙂

Zaspím raz-dva-tri.

S láskou

Miriam

V škole hrou pre dospelákov sa naučíte veci, ktoré vás v škole NEnaučili a potrebujete ich pre radostný život v láske a hojnosti. Cesta vedie tadiaľto

Čo o nej hovoria tí, čo už vyskúšali jej účinky?

Samé príjemnosti 🙂

“Ďakujem Ti veľmi pekne za vedenie, za to ako mi s citom pomáhaš odhaľovať, čo potrebujem poliečiť v sebe. Už som bola na tejto ceste, takto s vedením mi to ide ľahšie. Sama som sa strácala a veľakrát som nevedela spracovať to ťažké, čo som nachádzala a vzdala som to, v obave, že ma to bude príliš bolieť a nezvládnem to.”

Janka V.

Miriam Štolfová
Autorka a "riaditeľka" Školy hrou pre dospelákov. Blogerka, youtuberka, lektorka osobného rozvoja.

Učí ľudí veci, ktoré sa v škole NEnaučili a sú potrebné k šťastnému životu v láske, mieri a hojnosti. Viac o Miriam tu: miriamstolfova.sk.

Ako si na tom s intuíciou?

Komentáre